Cine este cu adevărat OMS?

Putem avea încredere în Organizația Mondială a Sănătății ?

Organizația cu cea mai mare influență la nivel mondial, cu răspundere nominală pentru sănătatea globală și chestiunile epidemice, este Organizația Mondială a Sănătății (OMS), cu sediul la Geneva, instituție care aparține de Națiunile Unite. Ceea ce puțini cunosc sunt mecanismele reale ale controlului său politic, șocantele conflicte de interese, corupție și lipsă de transparență care penetrează agenția care ar trebui să fie ghidul imparțial de depășire a pandemiei actuale de COVID -19. Cele ce urmează sunt doar o secțiune din ce a ajuns sub lumina reflectoarelor publice.

Declarație pandemică?

Pe data de 30 Ianuarie, Tedros ADHANOM, Director General al OMS a declarat o Urgență de Sănătate Publică de Anvergură Internațională (sau PHIEC). Acest lucru a avut loc la două zile după ce Tedros s-a întâlnit cu președintele Chinei Xi JINPING la Beijing pentru a discuta creșterea dramatică a cazurilor grave de un nou coronavirus în Wuhan și în zonele adiacente, la un nivel tragic. Anunțându-și declarația PHIEC, Tedros a ridicat în slăvi măsurile de carantină chineze, măsuri foarte controversate în sănătatea publică și niciodată încercate în timpurile moderne cu orașe întregi, să nu mai vorbim de țări. În același timp Tedros, în mod straniu (interesat n.t.), a criticat alte țări care făceau demersuri de blocare a zborurilor către China cu scopul de a ține în frâu noua boală, ceea ce i-a adus acuzații că apără excesiv (pe nedrept n.t.) China.

Oficial, primele trei cazuri din Wuhan au fost raportate pe 27 Decembrie 2019, cu o lună întreagă în urmă. Toate trei fuseseră diagnosticate cu pneumonie cauzată de un nou sau nouă formă de Coronavirus SARS. Importantă de notat este cea mai mare mișcare de oameni din an, Noul An Lunar al Chinei sau Festivalul Primăverii, pe parcursul căruia aproximativ 400 de milioane de cetățeni se deplasează în teritoriu pentru a se alătura familiilor plecate, între 17 Ianuarie și 8 Februarie. Pe 23 Ianuarie, la ora 02:00, cu două zile înainte de demararea efectivă a festivităților de Anul Nou, autoritățile din Wuhan au declarat o închidere fără precedent a întregului oraș de 11 milioane de locuitori, începând de la ora 10:00 a respectivei zile. De atunci, sute de mii, dacă nu milioane de locuitori au părăsit panicați zona, pentru a evita carantina.

Până să declare OMS PHIEC pe 30 Ianuarie, au fost pierdute săptămâni prețioase de limitare a bolii. Cu toate acestea, Tedros a lăudat expansiv măsurile chineze “fără precedent” și a adus critici altor țări că pun un “stigmat” Chinei prin anularea călătoriilor.

Cu trimitere la răspândirea lui COVID – 19 din Wuhan și de ce OMS nu a declarat acest lucru drept pandemie, purtătorul de cuvânt al OMS, Tarik JASAREVIC, a declarat că “Nu există o categorie oficială (pentru o pandemie)… OMS nu folosește vechiul sistem de 6 faze – care se întindea de la faza 1 (absența raportărilor de transmitere de la animal la om a infecțiilor) până la faza 6 (pandemie) – cu care unii oameni pot fi familiarizați de la cazul H1N1 din 2009.”

Apoi, printr-o stânga-mprejur, pe 11 Martie, Tedros ADHANOM a anunțat pentru prima oară că OMS califica boala cauzată de noul coronavirus, acum redenumită COVID – 19, o pandemie globală. La acel moment, OMS a afirmat că existau mai mult de 118.000 de cazuri de COVID – 19 în 114 țări, cu 4.291 decese.

Falsa pandemie de gripă porcină H1N1 a OMS din 2009

De la anteriorul scandal și fiasco din 2009 al OMS produs de declarația acesteia cu privire la o pandemie globală a “gripei porcine”, sau H1N1 cum fusese denumită, OMS a luat decizia renunțării la utilizarea termenului de pandemie. Motivul este ilustrativ pentru corupția endemică a OMS.

Cu doar câteva săptămâni înainte ca primele notificări din 2009 despre un băiețel mexican care se infectase cu un nou virus de “gripă porcină” H1N1 în Veracruz, OMS schimbase pe muțiș definiția tradițională a pandemiei. Nu mai era necesar ca o anumită boală să fie răspândită pe scară largă în multiple țări și extrem de mortală sau debilitantă. Era suficient să fie larg răspândită, precum gripa sezonieră, în caz că “experții” OMS vor să o declare pandemie. Simptomele gripei H1N1 a OMS erau aceleași ca ale unei răceli mai grave.

Când Directorul General al OMS de la vremea respectivă, Dr. Margaret CHAN, a declarat oficial o urgență de pandemie globală de faza a 6-a, acest fapt a declanșat programe naționale de urgență de miliarde de dolari reprezentând achiziții guvernamentale de presupuse vaccinuri H1N1. La finele gripei sezoniere din 2009 s-a observat că decesele cauzate de H1N1 erau minuscule raportat la gripa sezonieră normală. Dr. Wolfgang WODARG, medic german specializat în pneumologie, era la acea dată președinte al Adunării Parlamentare a Consiliului Europei. În 2009 a solicitat o cercetare a unor presupuse conflicte de interese care gravitau în jurul reacției UE la pandemia de gripă porcină. Parlamentul olandez a descoperit, de asemenea, că profesorul Albert OSTERHAUS din cadrul Universității Erasmus din Rotterdam, persoana din centrul pandemiei mondiale din 2009 de gripă porcină H1N1, în calitate de consilier principal al OMS cu privire la gripe, era intim poziționat pentru a profita personal de miliardele de euro din vaccinuri presupus a fi destinate H1N1.

Mulți dintre ceilalți experți științifici ai OMS care l-au consiliat pe Dr. Chan să declare pandemie primeau bani direct sau indirect de la Big Pharma, incluzând GlaxoSmithKline, Novartis și alți producători majori de vaccinuri. Declarația OMS din 2009 privind pandemia de gripă porcină a fost un fals. 2009 – 2010 a fost perioada cu cea mai blândă gripă din lumea întreagă de când monitorizeaza medicina acest lucru. Giganții farma’ au încasat miliarde pe parcurs.

După scandalul pandemic din 2009, OMS a renunțat la utilizarea declarației pandemice în 6 faze și a lansat complet vaga și confuza “Urgență de Sănătate Publică de Anvergură Internațională”. Însă acum, Tedros și OMS au decis arbitrar să reintroducă termenul de pandemie, admițând totuși că încă se află în proces de creare a unei noi definiții pentru termen. “Pandemie” declanșează mai multă frică decât “Urgență de Sănătate Publică de Anvergură Internațională”.

Grupul Științific de Experți Consultanți (SAGE) al OMS se află în continuare în conflict

În pofida uriașelor scandaluri de conflicte de interese din 2009 – 2010 care au făcut conexiune între Big Pharma și OMS, astăzi OMS sub conducerea lui Tedros a făcut puțin pentru a curăța corupția și conflictele de interese.

Actualul SAGE al OMS este înțesat de membri care primesc fonduri “semnificative financiar” fie de la producători mari de vaccinuri, fie de la Fundația Bill & Melinda GATES (BMGF), fie de la Wellcome Trust. În cea mai recentă postare a OMS cu privire la cei 15 membri științifici ai SAGE, nu mai puțin de 8 și-au declarat interese, potrivit legii, potențial conflictuale. În aproape fiecare caz, finanțatorii semnificativi ai celor 8 membri SAGE i-au inclus pe Fundația Bill & Melinda GATES (BMGF), Merck & Co. (MSD), Gavi, Alianța Vaccinuri (un grup de vaccinare finanțat de GATES), Comitetul de Avizare Științifică pentru Sănătate Globală BMGF, Pfizer, Novovax, GSK, Novartis, Gilead, și alți jucători de top ai pieței farmaceutice de vaccinuri. Cam asta ar fi obiectivitatea științifică independentă din cadrul OMS…

GATES și OMS

Faptul că mulți dintre membrii SAGE ai OMS au legături financiare cu Fundația GATES este revelator, chiar dacă nu este surprinzător. Astăzi OMS este în principal finanțată nu de către guverne membre din Națiunile Unite, ci prin ceea ce se numește “parteneriat public – privat”, în care companii private de vaccinuri și grupul de entități sponsorizate de Bill GATES domină.

În cel mai recent raport financiar disponibil al OMS, pentru 31 Decembrie 2017, puțin peste jumătate din bugetul general de +2 miliarde de dolari al OMS provenea de la donatori privați sau agenții externe precum Banca Mondială sau UE. De departe cel mai mare contributor non-guvernamental sau privat al OMS este BMGF împreună cu Alianța GAVI a Vaccinului (finanțată de GATES), Fondul Global de Luptă împotriva SIDA inițiat de GATES, Tuberculoză & Malarie (GFATM). Acestea trei au oferit mai mult de 474 milioane dolari OMS. Numai BMGF de una singură a donat uriașa sumă de 324 654 317 dolari Organizației Mondiale a Sănătății. Prin comparație, cel mai mare donator statal al OMS, guvernul SUA, a achitat 401 de milioane dolari către OMS.

În rândul celorlalți donatori privați regăsim producătorii de medicamente și vaccinuri de vârf din lume, incluzând Gilead Science (care în acest moment face presiuni ca medicamentul său să fie folosit ca tratament pentru COVID – 19), GlaxoSmithKline, Hoffmann-LaRoche, Sanofi Pasteur, Merck Sharp & Dohme Chibret și Bayer AG. Producătorii de medicamente au acordat zeci de milioane de dolari OMS în 2017. Acest sprijin privat al industriei pro-vaccin față de agenda OMS, provenind de la Fundația GATES și Big Pharma este mai mult decât un simplu conflict de interese. Este o deturnare de facto a agenției Națiunilor Unite responsabile pentru coordonarea reacțiilor internaționale la epidemii și boli. Mai mult, Fundația GATES, cea mai mare din lume cu vreo 50 de miliarde de dolari, își investește dolarii scutiți de taxe în aceiași fabricanți de vaccinuri, incluzându-i aici pe Merck, Novartis, Pfizer și GlaxoSmithKline.  

În asemenea context, n-ar trebui să constituie o surpriză că politicianul etiopian Tedros ADHANOM a devenit șef al OMS în 2017. Tedros este primul director al OMS care nu este medic, în ciuda faptului că el insistă să i se spună Dr. în titulatură. Titlul său este de doctor în filozofie (în sănătate comunitară) obținut pentru “cercetare și investigație cu privire la efectele barajelor asupra transmiterii malariei în regiunea Tigray din Etiopia”. Tedros, care a fost și ministru al afacerilor externe etiopiene până în 2016, l-a cunoscut pe Bill GATES pe când era ministru al sănătății etiopiene și a devenit președinte al comitetului director al Fondului Global Împotriva HIV / SIDA, Tuberculoză și Malarie, care are conexiuni cu GATES.

Sub managementul lui Tedros, corupția și conflictele de interese de notorietate au continuat, și chiar au sporit. Potrivit unui raport recent al Corporației Australiene de Transmisiuni, în 2018 – 2019, sub Tedros, Programul de Urgențe de Sănătate al OMS, sectorul responsabil pentru răspuns global la COVID – 19, a fost citat drept cel cu riscul cel mai ridicat, evidențiindu-se “eșecul de a finanța adecvat programul și operațiunile de urgență (riscă să ducă la) livrarea unor rezultate necorespunzătoare la nivel de țară.” Raportul ABC a mai descoperit că a existat de asemenea “un val de acuzații de corupție cuprinzând întreaga organizație, cu depistarea de multiple scheme țintite să fraudeze sume importante de bani din organismul internațional.” Asta nu prea îți conferă siguranță și încredere.

La începutul lunii Martie, Universitatea Oxford a renunțat a mai folosi statistici OMS legate de COVID – 19 din cauza unor inadvertențe și erori repetate pe care OMS a refuzat să le corecteze. Protocoalele de testare ale OMS pentru testele de coronavirus au fost menționate de diferite țări, precum Finlanda, ca având vicii, indicând rezultate pozitive false, cât și alte defecte.

Aceasta este Organizația Mondială a Sănătății în care ne punem acum încrederea să ne ghideze pe parcursul celei mai grave crize de sănătate a ultimului secol.

* F. William ENGDAHL este lector și consultant pe risc strategic, are calificare în politică de la Universitatea Princeton și este autor best-seller pe subiectele petrolului și geo-politicii, exclusiv pentru publicația online “New Eastern Outlook”, acolo unde a fost publicat inițial acest articol. El mai este cercetător asociat la Centrul pentru Cercetare asupra Globalizării.